duminică, octombrie 20, 2013

Ghinde si frunze de stejar in alb si negru

Am dat deoparte pentru cateva zile andrelele  pentru a lucra cu acul, ata si etamina. A fost ceva inedit si nou pentru mine. Sunteti curioase sa vedeti ce a iesit?


            E vorba de o pernuta de ace lucrata din doua patrate carora li se unesc marginile si se umple cu vatelina. Lucrarea mea a facut parte dintr-un proiect secret ce urma sa fie premiul pentru un concurs de ghicit autoarea lucrarii pe forumul Tomnarella

Acest fel de pernuta cu forme neregulate se numeste biscornu si poate fi realizat intr-o multitudine de modele si culori.

 Totul incepe cu doua patrate pe care se brodeaza modelul dorit. 

Dosul poate fi si el ormanentat, sau se poate folosi material care sa se potriveasca cu modelul creat.
Fiind primul meu biscornu, partea de dos a iesit cam talmes-balnmes, dar data viitoare voi sti sigur cum sa imbunatatesc acest aspect.

 Lucrand, mi-am amintit de orele de lucru manual de la scoala. Pe atunci cusutul nu era una din activitatile mele preferate. :p  Insa acum m-am delectat cateva ore bune cu aceasta indeletnicire.

 Partea frumoasa e ca dureaza mult mai putin sa faci o asemenea penuta decat un obiect tricotat, deci satisfactia lucrului terminat vine mai repede.













Voi ati avut vreo tentativa de cusut? Va place aceasta tehnica? V-am facut sa va doriti una sau macar sa incercati sa coaseti? M-as bucura daca ati raspunde.

Cu drag,


3 comentarii:

  1. E foarte, foarte, foarte frumoasă! Eu nu ştiu să cos decât în cruciuliţe, aşa cum am învăţat la şcoală, dar îmi place foarte mult să cos pe etamină. N-am mai făcut de mult treaba asta, dar mi-ai făcut poftă, să ştii!

    RăspundețiȘtergere
  2. eu cos goblen. cu etamina am cochetat anul trecut, cand ma apucase o adevarata frenezie sa-mi fac saculeti pentru lavanda. mi-a trecut destul de repede, nu stiu de ce.
    de biscornu am auzit pentru prima oara tot anul trecut si stiu ca m-a uimit multa vreme acest obiect. mi se pare fascinanta modalitatea de unire a celor doua patrate, dar eu n-am curaj sa ma apuc de unul.
    al tau a iesit deosebit, dar tu ai asa o pedanterie in tot ce faci, incat orice lucrezi iese frumos. inclusiv dosul :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ella, iti multumesc pentru aprecieri si pentru comentariu! Ma bucur ca ti-am facut pofta :), o sa-ti urmaresc blogul sa vad daca se concretizeaza ceva. Sa stii ca parca e mai usor de cusut cu punctul asta, desi mie mi-a luat ceva timp ca sa-mi dau seama cum se tine schema si etamina ca sa poti urmari mai usor.

    Cristina, toata stima mea pentru cei care cos goblen, asta da rabdare si minutiozitate! Partea cu unitul patratelor pentru biscornu e floare la ureche, sunt o gramada de filmulete pe youtube in care se explica pas cu pas cum se face.
    M-ai facut curioasa sa vad saculetii de lavanda, o sa vin in vizita pe blogul tau sa-i caut. Si multumesc pentru cuvintele frumoase! :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...